Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Jennifer Ooms - WaarBenJij.nu Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Jennifer Ooms - WaarBenJij.nu

Kaikoura

Door: jenniferfarawayfromhome

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

19 April 2010 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Lieve allemaal,

Al weer een aantal dagen voorbij.. Nu zitten we hier in een hostelin Kaikoura. De tijd is gevlogen. Zaterdag hebben we Christchurch verlaten. De dag ervoor hadden we nog 5uur blotevoeten gewandeld over het strand en de duinen. Heerlijke wandeling, maar helaas was Charlotte een Kreeft geworden en was van top tot teen verbrand, ondanks mijn zonnebrandcreme. Op het strand lag een grote aangespoelde rog, meer als 1/2 m lang. Het beest was wanhopig en flapperende met al zijn kracht met zijn vinnen om terug de zee in te gaan. Maar het arme dier was te groot en te zwaar en kwam niet vooruit. Een vreselijk zielig gezicht. Ik wilde hem helpen maar hij was te zwaar, en ik deed hem pijn als ik aan hem trok. Niets aan te doen, t arme grote dier moest daar blijven liggen.

Zaterdag gingen we met 3 mannen naar Kaikoura, Aaron, Curt en Dale. Erg grappig en aardige mensen. Het plan was om te gaan surfen, en Char en ik wilden t ook gaan proberen. De jongens waarschuwden ons al dat t niet zo makkelijk was, maar wij naief zijn en gewoon gaan nadat we een wetsuit + surfboard hadden gehuurd. Het was te lachwekkend gewoon. Char en ik konden nog niet eens het water in komen. Overal langs de kust lagen grote rotsen en de golven waren hard en hoog. Steeds als we t water in wilden met onze board werden we weer op de stenen gesmeten. Erg pijnlijk allemaal....
Die rotsen hadden we daar niet verwacht, we waren het hollandse zandstrand gewend. Later gingen we naar een rustigere plek met minder rotsen en minder harde, hoge golven. Toen mocht ik Curts bodyboard lenen, en toen werd t pas leuk! Keihard stuiteren over de golf terwijl je ligt op een plank, en heel hard meegevoerd worden. Zoo spannend en leuk. het was echt genieten en alleen al het uitzicht: de zoute zee, mooie bergen en een prachtige lucht. Gewoon echt Nieuw-Zeeland van de foto's. Alleen al door er naar te kijken kan een mens zo genieten.
We bleven zo lang in t water als we konden.
Later in de avond gingen Char en ik ons tentje opzetten om wild te gaan kamperen. De mannen gingen slapen in de auto. Voor t slapen gingen we een groot kampvuur maken en bij de bulderende zee zitten. Wat een sterrenhemel trouwens hier! Nog nooit zoveel sterren bij elkaar gezien.
Daarna voor t eerst wild kamperen. Best spannend maar het was zoo koud in de nacht! We hadden alles aan wat we maar hadden en twee dekens over ons heen, en nog lagen we tegen elkaar aan te rillen. In de ochtend was t nog steeds koud, zonder de zon. Daarna weer surfen en in de koude wind ons zeiknatte wetsuite aantrekken en bikini, en daarna het koude water in om warm te worden. Brrr. Na afscheid genomen te hebben van de mannen (want die gingen weer terug naar Christchurch) konden we eindelijk weer een snikhete douche nemen in ons nieuwe hostel. Eindelijk weer warm.
Nu we hier zijn in t nieuwe hostel, missen we Christchurch wel. Het hostel was daar zo gezellig met iedereen en we waren daar al zo gesetteld. Hier is t veel ongezelliger en minder knus.
Waarschijnlijk gaan we morgen aar een boerderij in t zuiden van Kaikoura, echt nog een verrassing wat dat gaat worden. vandaag nog een mooie wandeling maken.

Dag lieve allemaal!

• 19 April 2010 - 07:11

Milan:

wat heb die man vanbever nou gezegd! niet teveel kleding aan doen anders warmt je deken niet op en werkt het averechts! naja het zij zo. Mooi verhaal, leukjes allemaal. Ben benieuwd wat de volgende stap wordt daar je over een verrassing spreekt.

• 20 April 2010 - 19:56

Richard:

Hee Jennifer,

Het is me gelukt, ik ben op je website. Wat leuk om de reisverslagen te lezen Het moet daar prachtig zijn Down Under. Heel veel plezier en geniet!

• 22 April 2010 - 17:45

Annemarijn:

Het klinkt allemaal echt super leuk! En wat een leuke foto's! :D

-x-x-x-jes