Een wereld van ijs - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Jennifer Ooms - WaarBenJij.nu Een wereld van ijs - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Jennifer Ooms - WaarBenJij.nu

Een wereld van ijs

Door: jenniferfarawayfromhome

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

13 Mei 2010 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Lieve Allemaal,
Zaterdag zijn Charlotte en ik naar de Frans Josef Gletsjer geweest. Dit keer moesten we ook weer met een bus, en werden we met een aantal gidsen naar de gletsjer gebracht. Toen we daar waren werden we opgedeeld in groepjes met ieder een gids. Niet normaal hoeveel ijs daar te zien is. We kregen schoenen met ijzers, een bijl om vast te grijpen in t ijs, een regenjas en een broek te leen. En alles was zo nodig. Nog nooit zoiets gedaan, gewoon lopen, klimmen en glijden door al t ijs. Gewoon alles is ijs daar. Je ziet maar 1 kleur, het blauwe van de lucht, en de rest is allemaal spierwit. Heel magisch om te zien. Het was wel echt heel spannend! Door hele nauwe ijsgangen heen, waarvoor ik net smal genoeg was, en naast je zijn hoge muren van ijs. En klauteren door ijsgrotten en je optrekken aan een touw om er uit te komen. Als schaapjes liepen we allemaal achter onze gids aan. En lunchen op het ijs. Alleen dronken we maar niet, hoeveel dorst we ook hadden, want we konden 8 uur lang niet naar de wc.
Nu zijn we weer terug in Queenstown en hier blijven we nog tot dinsdag. Het is hier nog gewoon te leuk om weg te gaan. Elke dag lekker wandelen en steeds weer een nieuw stukje natuur zien. Zo fijn dat je hier gewoon alleen kan zijn. Als je hier iemand tegen komt is t gewoon bijzonder en maak je meteen een praatje. Omdat iedereen hier zoveel ruimte heeft om te leven lijken de mensen hier zoveel socialer en opener. Iedereen vraagt altijd hoe het gaat en iedereen is altijd heel beleefd. Dat vind ik zo heerlijk van dit land! Verder hebben ze hier bijna overal heerlijk eten, lekker fruit en groente, en heerlijk brood bij bakkers, alleen in Christchurch was t eten heel slecht.
Vanavond gaan we weer uit en zonder alcohol de boel op stelten zetten.
Dag allemaal!

• 13 Mei 2010 - 08:58

Charlotte Roosen:

Yeah Ice-sister it was really awesome! Ben je nu trouwens klaar achter de computer? Gaan we lekker naar spa hihi! En lekker dansen :)

Ga je missen liefie!

xxx persoon die tegenover je zit:P

• 13 Mei 2010 - 13:22

Milan:

hey stoere ijsdruif,

leuke avonturen en lekker eten, goede combinati. Veel plezier en tot snel!

kus

• 15 Mei 2010 - 09:18

Miel:

ahahah wat een leuke foto's! Jezis die foto's van jou joh, ik lig bijna op mijn scherm van m'n laptop!!:P

kus voor de ijskoningin

p.s. en ja de natuur is ook prachtig natuurlijk

• 15 Mei 2010 - 09:55

Vera De Bijna-Nurse!:

Hey Jenni!

Ik volg ook trouw je reisverslagen, ik vind het echt supervet om te lezen!! :D Ik dacht dat ik nu maar ffies een berichtje achter moest laten ;)

Fijn om te lezen dat je het zo onwijs naar je zin heb, en kunt genieten van alles daar om je heen!:D Ik ga zeker een keertje in je voetstappen treden!:D

Kusje van Veer