Paardrijden, char die skydived en Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Jennifer Ooms - WaarBenJij.nu Paardrijden, char die skydived en Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Jennifer Ooms - WaarBenJij.nu

Paardrijden, char die skydived en Dunedin

Door: jenniferfarawayfromhome

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

19 Mei 2010 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Lieve allemaal,

Op dit moment zitten we in Dunedin terwijl arme Charlotte nu bezig is het hostel Hogwartz schoon te maken, waar we momenteel in verblijven. Ze krijgt hiervoor gratis accomodatie. Helaas was er maar 1 baantje en omdat zij langer blijft heeft zij het er meeste recht op. Al voel ik me nu wel schuldig omdat Charlotte nu misschien wel wc's zit te schrobben terwijl ik een beetje zit te lezen of te sporten.
Dunedin is een aardig grote stad en doet ons denken aan Christchurch. Het is nogal grauw en het stinkt hier weer naar uitlaatgassen. Verder staat er om de 10 m een ratelend stoplicht, waar we na 1 dag al genoeg van hebben, en zodra het kan als nog twee levenden wezens de straat over rennen om veel sneller en toch nog veilig aan de overkant te komen. Deze stad zit trouwens wel vol met cathedralen, kerken, en mooie tuinen enzo. Er zijn dus nog veel dingen om te bezoeken! En de zee is hier ook, alleen hebben we die nog niet gezien.
Het hostel waar we in verblijven is erg rustig en luxe, vet lekker bed en heel grote douche, en alles is gemaakt in de Hogwartz Harry Potter stijl, met veel hout, hoge ramen, kroonluchters en Perzische tapijten (als dat tenminst HP-achtig is).
Afgelopen zaterdag is Charlotte trouwens uit een vliegtuig gesprongen. Terwijl zij in de lucht hing stond ik beneden foto’s te maken. We moesten eerst een tijd wachten voordat Charlotte met een aantal andere inclusief haar instructeur het vliegtuigje zag instappen en opstijgen. Daar ging ze dan, arm kind. Een tijd later zag ik het vliegtuigje al seen minuscuul klein stipje in de lucht hangen en iets later viel ere en nog kleiner wit stipje uit. Het zal vast nog niet Charlotte zijn, dacht ik. Toch maar wel foto’s maken. Het witte stipje werd steeds groter en na een tijdje zag je dat het 2 personen en een parachute moest voorstellen. Het kwam steeds sneller naar beneden en opeens begon het te gillen: ‘ JENNIFER!!!!!!!!!!! JENNIFER!!!!’ Ik helemaal gek van blijdschap ging ik op de picknicktafel staan en gilde keihard ‘ CHARLOTTEEEEEE’ de lucht in. En daar kwamen ze dan aan, een mooie landing makend op het grasveld voor me. Char die vol zat met adrenaline juigde van blijdschap en gaf de instructeur een knuffel, waarna ze naar mij toestrompelde en zij ‘ oohh Jennifer het was zoo geweldig’ , waarna de doofgeschreeuwde instructeur zei: ‘ Ohh dat is dus Jennifer’.
Charlotte zag er, hoe wij dat altijd noemen, eruit als een dooie met verwilderde haren. Ze was helemaal buitenadem. ‘ Het was zoo spannend, de eerste paar sec vrijeval dacht ik echt dat ik doodging’. Gelukkig niet en stond ze daar weer op beide benen op de grond. Jammer genoeg had ze wel heel erge last van oorpijn door de luchtdruk.
Ik wil misschien ook nog wel een keer skydiven, maar van mij hoefde het niet perse, en dat was niet omdat ik niet durfde.
De dag erna gingen we doen waar we altijd al van droomden: paardrijden in een prachtig Lord of the Rings landschap. En daarvoor moesten we zijn in Glenorchy, een plaatsje vlakbij Queenstown. Daarvandaan kon je ook Isengard zien, ook uit Lord of the Rings.
In Glenorchy was een paardenfarm en met een groepje gingen we met zijn alle door de natuur heen trekken op een paard. Charlotte kreeg het charlotte paard Oidin en ik kreeg de onafhankelijke en ietwat eigenwijze Peet. Dit was mijn tweede keer op een paard en het was zoo gaaf. Eind van de dag deed mijn gezicht pijn van het lachen en glimlachen omdat ik me zo gelukkig voelde. Paardrijden door de prachtige natuur, altijd al van gedroomd. Mijn paard liep steeds eigenwijs uit de groep en ging af en toe uit zichzelf in gallop. Echt moeiiljk om mee te gaan met de bewegingen van het paard, maar zo leuk is het als ie ging rennen! Dit was zeker 1 van de mooiste dagen in de vakantie.
En dan wil je natuurlijk later ook een eigen paard hebben, of 2, in een weilandje, en dan een prachtig landschap in je achtertuin hebben waar je altijd met de paarden mee ik kan rennen. Dan wil je dat nou eenmaal.
Veel mensen die op het platteland wonen, zoals de mensen van de paardenfarm, leven organisch en hebben geen elektriciteit. Mooi manier van leven vind ik dat.

Nu hier in Dunedin gaan we de aankomende dagen de stad verkennen en mooie wandelingen maken langs en naar de zee.
Dag allemaal:)

  • 19 Mei 2010 - 21:16

    Milan:

    wat een schitterend landschap! Geniet van het schoon, straks weer volle Hollandse landschappen om dan ons bootje af te meren en de noordelijke Noorse Gletsjers te bezijlen.

    Liefs,

    Milan

  • 22 Mei 2010 - 20:03

    Linda:

    Wat een geweldig verhaal Jen!! Hoe je Charlottes skydive omschrijft is zo grappig! IJsgletjers bezoeken, paardrijden en dan het prachtige landschap wat je de hele tijd omringt... woww echt te leuk allemaal, en je foto´s zijn prachtig!! Je hebt fotografie en schrijftalent! Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jennifer

Actief sinds 04 April 2010
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 15082

Voorgaande reizen:

10 April 2010 - 24 Juni 2010

Far Away From Home

Landen bezocht: