Eerste dagen van onze reis - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Jennifer Ooms - WaarBenJij.nu Eerste dagen van onze reis - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Jennifer Ooms - WaarBenJij.nu

Eerste dagen van onze reis

Door: jenniferfarawayfromhome

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

14 April 2010 | Nieuw Zeeland, Christchurch

geschreven: 15.30 uur

Lieve allemaal,

Vandaag was onze 2e dag, hier in Nieuw-Zeeland, Christchurch. Wat een heerlijk land is dit: frisse guren (behalve dan van die in t hostel:p gatverdamme wat stinkt t hier!), prachtig strand en overal is het heerlijk rustig.
De reis was wel erg zwaar, dodelijk vermoeiend, en heeft Nieuw-Zeeland twee extra lijken gegeven (zo bleek waren wij). Gelukkig konden we in het vliegtuig wel films kijken, ook de nieuwste films. Maar alsnog duurde het echt heel lang, en zo benauwd was t overal. Gigantische zuurstofverlangen hadden we, en daarom was het zo heerlijk om aan te komen in het frisse Christchurch. Veel te melig van het te weinig slaap reden we in een taxi naar Point Break hostel, en zat er een donkere man achter t stuur, erg aardig en vertelde allemaal dingen over Christchurch.
Nu zijn we in het hostel, met allemaal backpackers. In het begin was het wel erg wennen, maar nu zijn we al aardig gesetteld.
Eerste nacht wel slecht geslapen, met zijn 8en op 1 kamer, met een keihard snurkend persoon, (wat een herrie!) en toen had ik wel echt heimwee naar huis, en naar mijn lieve vriendje thuis, om weer terug te zijn in mijn vertrouwde omgeving.
Nu gaat t beter, en heb vannacht beter geslapen. Er was alsnog een ander snurkend persoon (die zelfs nog harder snurkte als de vorige) en die zelfs door mijn oordoppen heen snurkte, maar ik heb alsnog kunnen slapen! Arme Char had daarentegen nog maar 1 oordopje en heeft amper een oog dichtgedaan.
Trouwens ik weet nu eindelijk wat een echte jetlag is! niet normaal, je voelt je gewoon ziek, en je hele lichaam is door de war. Dit kost echt een paar dagen om overheen te komen...
Verder zijn we gister naar t centrum van de stad geweest, en hebben we over t strand gewandeld. Heerlijk weer was t vandaag, zomerjurkenweer! Nu liggen we hier op een duinpad, waar het helmgras ons in het gezicht prikt. Het ruikt hier in Nieuw-Zeeland zo heerlijk gezond fris, zo'n verschil met Amstelveen en omgeving waar de uitlaatgassen je verstikken. Verder straalt alles hier rust uit en je krijgt het gevoel hier echt welkom te zijn. Alle mensen zijn hier zo hartelijk en aardig, geen gehaast en gejaag door de tijd heen, maar gewoon de rust die je tegemoet komt. Al denk ik veel aan thuis, (en aan jou mijn lieve vriendje), het is hier echt heel leuk. Als we denken aan alle leuke dingen die we nog gaan doen dan piepen we het uit van geluk en springen we in het rond. Zo leuk allemaal!
Christchurch is mooi, het is alleen nog niet waar we naar op zoek zijn. De ruige wilde natuur is hier niet, al gaan we morgen wel een wandeling maken naar de bergen over het strand.
Zaterdag gaan we met een paar andere backpackers naar Kaikoura met de auto om te surfen over de golfen (dat wordt wat haha! hoevaak zal ik vallen?) En dan blijven we daar waarschijnlijk.
Nu is het elke dag nog een verrassing met wat er komen gaat.

Dag lieve mensen!

Liefs, Jennifer

• 14 April 2010 - 08:28

Sander:

Leuk om nu al iets van je te horen! Op de 1e helft van je verhaal ben ik niet zo jaloers, maar het 2e deel is oh zo geweldig! :D

Heel veel plezier de komende dagen!

• 14 April 2010 - 08:54

Nadine:

Vet stoere foto's! Ben jaloers :( wil ook weer!!! Heel veel plezier en succes met surfen!
    Xx!

• 14 April 2010 - 17:35

Lin:

Jen!! Pas een paar dagen weg en nu al zo'n verhaal en zo veel leuke foto's!! Wat fijn dat het allemaal goed gaat! Opluchting ;), maar natuuurlijk had ik ook niet anders verwacht. Rust, natuur, aardige mensen, echt iets voor jou! Ik ben benieuwd wat er nog meer allemaal gaat gebeuren. Kus!

• 14 April 2010 - 17:50

Bert & Jac:

Mooie foto's meiden. Fijn dat het goed met jullie gaat. Veel succes met surfen!

xx

• 16 April 2010 - 08:32

Enige Foto's:

Wat een leuke foto's! Die kleuren en scherpte spatten van de foto's af, wat een heldere kleuren daar, echt heel erg mooi. Heel leuk lieve reismeisjes. Succes met golfsurfen!

Liefs,

Milan

• 17 April 2010 - 13:39

Jacqueline:

Lieve Jennifer,

Wat leuk dat je gebeld hebt voor mijn verjaardag. Wat goed dat je eerst de natuur in gaat met je tentje, omdat het weer nog lekker is. En straks pas werken op de boerderij.
    Dag lieve meiden, heel veel plezier.

• 18 April 2010 - 20:46

Monique Koolhaas:

Hoi Jen,
    Heb je site van je mam gekregen, kunnen we je lekker volgen! Veel plezier geniet lekker, we houden contact
    Liefs Family Koolhaas.

• 21 April 2010 - 19:50

Mieke:

Hey lieve Jennifer,

Wat een prachtige foto's! En wat zien jullie er ontzettend gelukkig uit.. jullie stralen!!

Liefs,
    Mieke

• 22 April 2010 - 20:45

Marjan:

Hey Jennifer en Lot,
    Ik moest nog even kwijt dat de foto's prachtig zijn. Jullie staan er inderdaad heel mooi op.
    Geniet nog van alles!
    Liefs, Marjan (Lot's tante)